Ik weet het nog goed. Ik zat op een maandagmorgen met een kop koffie, een to-dolijst van hier tot Tokio, en een knoop in m’n maag.
Want: de sales vielen tegen. Mijn nieuwste product? Tien keer bekeken, nul keer gekocht. Mijn Etsy-shop? Stil. Mijn SEO-statistieken dood omdat ik me vergist had in het platform.
(lees ook: waarom je altijd een website moet bouwen die je zelf in de hand hebt)
En ergens in m’n hoofd klonk die irritante stem: “Als je nú niet gaat verdienen, dan was dit allemaal voor niets.”
Maar toen gebeurde er iets.
Ik liet het los. Niet uit zen-verlichting, maar omdat ik op was. Klaar met pushen, trekken, optimaliseren, strategisch posten en nog een keer m’n salespagina herschrijven omdat ‘ie misschien toch niet overtuigend genoeg was.
Ik gooide alles van tafel en dacht: wat als ik gewoon eens ga maken?
Niet voor het geld. Niet voor het algoritme. Niet voor die ene perfecte funnel.
Maar omdat ik iets te vertellen heb. Omdat ik iets wil bouwen dat ík vet vind. Omdat ik het creatieproces miste. En daar kwam nog iets bij. Een gedachte die alles veranderde:
Wat als ik weer gewoon dingen ga maken voor mijn doelgroep? Echt. Vanuit wie ik ben. Wat als ik me niet meer probeer te vormen naar het 'plaatje', maar me ga focussen op waar ík goed in ben?
Ik. Die gekkie die iedereen altijd net iets te druk, te intens, te veel vindt.
Wat als dát nou juist mijn kracht is… en niet mijn zwakte?
Dus ik dook dieper. In hyperniches. In trends. In alles waar mijn ADHD-brein op aanging.
En ik ontdekte iets geks – of nou ja, eigenlijk iets geniaals:
Raar zijn is waar het geld zit.
Niet gemiddeld, niet mainstream, niet 'net als de rest'. Maar uniek. Anders.
Want mensen kopen geen grijze muizen. Ze kopen jou. Omdat je iets durft te doen wat zij nog niet durven. Omdat jij wel dat rare idee omzet in iets echts.
Maar wat is dat dan bij mij?
Waar zit mijn echtheid? Mijn uniekheid?Die zit in m’n hoofd. In hoe snel het gaat. In hoe ik geen genoegen neem met oppervlakkige antwoorden.
Ik wil het weten. Eerst. Dieper. Slimmer. Ik duik in dingen waar anderen nog niet eens aan dénken. Niet omdat het moet, maar omdat het móet – voor mij. Omdat ik daar blij van word.
Ik zie verbanden sneller dan ik ze uit kan leggen. Ik voel wat gaat werken. Ik test, probeer, gooi om, begin opnieuw.
En precies daarin zit mijn kracht.
Niet in rust of structuur. Maar in nieuwsgierigheid, snelheid en het lef om te maken vóórdat het perfect is.
En als ik dat omzet in iets tastbaars – een plan, een product, een strategie – dan help ik er anderen mee.
Dat is precies wat ik doe met NO Fail Affiliate: ik geef je niet alleen de tools, maar ook de manier van kijken.
Hoe je slim inspeelt op trends. Hoe je het juiste product koppelt aan de juiste doelgroep. Hoe je geen maanden hoeft te wachten op resultaat, maar vandaag al kunt starten.
En de NO Fail Kluis?
Dat is mijn digitale kluis vol hacks, short cuts en kant-en-klare strategieën – speciaal voor mensen die willen bouwen, maar niet willen verdwalen.
Alles wat ik zelf test, documenteer en optimaliseer, gooi ik daar in. Geen vage theorieën, maar dingen die ik nu gebruik in mijn eigen hustles.
Want ik geloof: als ik het al uitzoek, waarom zou jij dan alles zelf opnieuw moeten doen?
Ik loop graag voorop, haat me er niet om!
De NO Fail Kluis gaat open op 6 juni 2025 – alleen de eerste 25 early insiders krijgen de eerste hacks, bonussen én toegang.
Meer weten? Schrijf je hieronder in!
Thank you for subscribing!
Have a great day!
Als je alleen maar denkt in euro’s, zit je continu in de “is-dit-wel-goed-genoeg”-kramp. Je analyseert jezelf kapot voordat je iets überhaupt de wereld in slingert. En guess what: dat is de snelste manier om jezelf en je creativiteit de nek om te draaien.
Maar als je maakt vanuit energie, nieuwsgierigheid, spel…
Dan komt er iets echts. Iets van jou. En dat is precies waar mensen op aanhaken.
Geld is een gevolg. Geen doel op zich.
Ja, je wil leven van je side hustle. Same here.
Maar de shortcut is niet harder verkopen, maar beter verbinden.
En dat lukt pas als je stopt met jezelf in een marketing-machine te persen, en weer even teruggaat naar: wat wil ík maken? Wat voelt goed? Wat is leuk? Wat voelt alsof ik weer aan het spelen ben in plaats van werken?
Laat die omzetdoelstelling heel even los.
Open je Notion, pak je whiteboard, ga in een leeg document zitten – en maak.
Iets kleins. Iets doms. Iets puurs. Iets jij.
Duik in wat jou ‘te veel’ maakt. Verken die rare niche.
Kijk waar jij van aan gaat – en zet het live.
Hulp nodig bij dingen live zetten? Een stok achter de deur? Of gewoon er eens over kletsen?